200 200 66 - 021
همراه شما در قلب بازار آهن
آهن‌آلات
میلگرد
میلگرد
میلگرد آجدار
میلگرد ساده
قیمت همه محصولات میلگرد
ورق
ورق
ورق ST52
ورق آجدار
ورق ضدسایش
ورق گالوانیزه
رابیتس
ورق رنگی
گریتینگ
ورق روغنی
ورق اسیدشویی
قیمت همه محصولات ورق
تیر‌آهن
تیر‌آهن
تیرآهن ۱۴
تیرآهن ۱۶
تیرآهن ۱۸
ریل
هاش
قیمت همه محصولات تیر‌آهن
قوطی پروفیل
قوطی پروفیل
پروفیل صنعتی
پروفیل سبک و مبلی
پروفیل زد (Z)
قیمت همه محصولات قوطی پروفیل
صنایع مفتولی
صنایع مفتولی
میلگرد بستر
مفتول سیاه
مفتول گالوانیزه
توری مش و جوشی
خاموت
سیم خاردار
بولت و مهره
توری پرسی و سرندی
توری گابیون
فنس مرغی
توری فرنگی
فنس دور باغی و حصاری
قیمت همه محصولات صنایع مفتولی
نبشی و ناودانی
نبشی و ناودانی
نبشی
ناودانی
سپری
والپست
قیمت همه محصولات نبشی و ناودانی
تسمه آهنی
تسمه آهنی
چهارپهلو
قیمت همه محصولات تسمه آهنی
لوله
لوله
لوله مانیسمان
لوله داربستی
لوله گالوانیزه
لوله درز مستقیم صنعتی، آب و گاز
لوله اسپیرال
لوله گوشتدار
لوله جدار چاه
قیمت همه محصولات لوله
فولاد آلیاژی
فولاد CK45
فولاد CK45
قیمت همه محصولات فولاد CK45
فولاد MO40
فولاد MO40
قیمت همه محصولات فولاد MO40
فولاد VCN 200،150،100
فولاد VCN 200،150،100
قیمت همه محصولات فولاد VCN 200،150،100
فولاد تندبر (خشکه هوایی)
فولاد تندبر (خشکه هوایی)
قیمت همه محصولات فولاد تندبر (خشکه هوایی)
فولاد سردکار
فولاد سردکار
فولاد SPK
فولاد SPK-R
فولاد SPK-NL
فولاد آموتیت
فولاد سردکار نقره‌ای
فولاد ۱٫۲۷۶۷
قیمت همه محصولات فولاد سردکار
فولاد اتومات (خوش تراش)
فولاد اتومات (خوش تراش)
قیمت همه محصولات فولاد اتومات (خوش تراش)
فولاد یاتاقان
فولاد یاتاقان
فولاد ۱۰۰Cr6
فولاد ۱۴۵Cr6
قیمت همه محصولات فولاد یاتاقان
فولاد گرمکار
فولاد گرمکار
قیمت همه محصولات فولاد گرمکار
فولاد فنر
فولاد فنر
فولاد فنر ۷۰Cr2
فولاد فنر CK60
فولاد CK75
فولاد ۱٫۸۱۵۹
فولاد ۱٫۷۱۱۷
فولاد ۱٫۷۱۰۳
فولاد ۱٫۷۱۷۶
قیمت همه محصولات فولاد فنر
سوپر آلیاژ
سوپر آلیاژ
اینکونل
مونل
هستلوی
نیمونیک
قیمت همه محصولات سوپر آلیاژ
فولاد قالب پلاستیک
فولاد قالب پلاستیک
قیمت همه محصولات فولاد قالب پلاستیک
فولاد نیتراته
فولاد نیتراته
قیمت همه محصولات فولاد نیتراته
فولاد سمانته
فولاد سمانته
قیمت همه محصولات فولاد سمانته
استنلس استیل
میلگرد استیل
میلگرد استیل
میلگرد استیل 304
میلگرد استیل 316
میلگرد استیل 420
میلگرد استیل 321
میلگرد استیل 430
میلگرد استیل 431
قیمت همه محصولات میلگرد استیل
ورق استیل
ورق استیل
ورق استیل 304
ورق استیل نسوز 310
ورق استیل 316
ورق استیل 430
قیمت همه محصولات ورق استیل
پروفیل و لوله استیل
پروفیل و لوله استیل
قیمت همه محصولات پروفیل و لوله استیل
فلزات غیر آهنی
آلومینیوم
آلومینیوم
نبشی آلومینیوم
ورق آلومینیوم
لوله آلومینیوم
پروفیل آلومینیوم
قیمت همه محصولات آلومینیوم
تیتانیوم
تیتانیوم
قیمت همه محصولات تیتانیوم
مس
مس
فسفر برنز
آلومینیوم برنز
فلز برنج
قیمت همه محصولات مس
نیکل
نیکل
قیمت همه محصولات نیکل
image

میلگرد ترانس چیست؟

دسته بندی:

معرفی محصولات

سبحان بیباک

تاریخ انتشار: 6 ماه پیش

8 دقیقه مطالعه

یکی از انواع محصولات فولادی که کاربردهای گوناگونی دارد، میلگرد ترانس یا میل ترانس است. در این مطلب قصد داریم تا به این سوال پاسخ دهیم که میلگرد ترانس چیست و چه کاربردهایی دارد. پس با فولادینو همراه باشید تا در این زمینه اطلاعات جامع و کاملی را به شما ارائه دهیم.

میلگرد ترانس چیست؟

به منظور پاسخ به این سوال که میلگرد ترانس چیست، باید گفت که میلگرد ترانس، نوعی میلگرد ساده و بدون آج بوده و به دلیل پولیش خوردن سطحی، سطح آن کاملاً صاف و صیقلی است. این میلگرد از مقاومت کششی بالایی برخوردار است و در صنایع مختلف کاربرد دارد.

میل ترانس

مشخصات و سختی فولاد ترانس

در صورتی که نمی‌دانید فولاد ترانس چیست، باید گفت که این محصول نوعی فولاد آلیاژی است که از ترکیب آهن، کربن و سایر عناصر آلیاژی مانند منگنز، سیلیکون و نیکل ساخته می‌شود. این فولاد دارای استحکام و مقاومت بالایی است و می‌تواند در برابر بارهای سنگین و ضربه مقاومت کند.

حداقل مقاومت کششی این فولاد، برابر با 500 نیوتن بر میلی‌متر مربع، حداقل مقاومت خمشی آن برابر با 240 نیوتن بر میلی متر مربع و سختی آن نیز برابر با 300 برینل است. نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، این است که سختی فولاد ترانس با استفاده از مقیاس برینل اندازه گیری می‌شود. مقیاس برینل یک مقیاس سختی نسبی است که بر اساس میزان فرورفتگی ایجاد شده توسط یک ساچمه سخت در سطح فلز تعیین می‌شود. سختی 300 برینل برای فولاد ترانس به معنای آن است که یک ساچمه سخت با قطر 10 میلیمتر با نیروی 3000 کیلوگرم وارد سطح فولاد می‌شود و فرورفتگی ایجاد شده برابر با 0.1 میلی‌متر است.

تفاوت میلگرد ترانس با میلگرد ساده و آجدار

اگر بخواهیم در مورد تفاوت میلگرد ترانس با میلگرد ساده و آجدار صحبت کنیم، باید به این نکته توجه کرد که میلگرد ترانس محصولی است که سطح صاف و صیقلی دارد. از طرف دیگر، میلگرد ساده نیز نوعی میلگرد است که سطح صاف دارد اما دارای استحکام و مقاومت کمتری نسبت به میلگرد ترانس است. از طرف دیگر میلگرد آجدار نیز نوعی میلگرد است که بر روی سطح آن شیارهایی وجود دارد. برای تولید این میلگرد از فولاد ساده یا آلیاژی استفاده می‌شود و استحکام و مقاومت قابل توجهی دارد.

بیشتر بخوانید: میلگرد ساده چیست؟

تولیدکنندگان برتر میلگرد ترانس

امروزه در داخل کشور شاهد فعالیت مجموعه‌های گوناگونی در حوزه تولید میل ترانس هستیم. از برترین تولید کنندگان میل ترانس، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ذوب آهن اصفهان
  • مجتمع فولاد ظفر بناب
  • صبا فولاد زاگرس
  • میلگرد میانه
  • فولاد خراسان

این شرکت‌ها تولیدکنندگان اصلی میلگرد ترانس در داخل کشور هستند. این مجموعه‌ها ظرفیت تولید بالایی داشته و محصولات آن‌ها از کیفیت بالایی برخوردار است. لازم به ذکر است که میلگرد ترانس تولید شده توسط این کارخانه‌ها در صنایع مختلف کاربرد دارد.

انواع میلگرد ترانس

شرکت‌هایی که در حوزه تولید میلگرد ترانس فعال هستند، این دسته از محصولات را در مدل‌های مختلف تولید می‌کنند. از مهم‌ترین انواع میلگرد ترانس می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱) میلگرد ترانس تک پولیش

یکی از انواع میل ترانس، میلگرد ترانس تک پولیش است. این محصول دارای یک مرحله پولیش بوده و سطح آن صاف و براق است. از این میلگرد در ساخت قطعات خودرو، سازه‌های معماری و قطعات پمپ‌های آب و نفت، سیلندرهای هیدرولیکی و… استفاده می‌شود.

انواع میلگرد ترانس

۲) میلگرد ترانس دو پولیش

نوع دیگری از میلگرد ترانس که توسط کارخانه‌ها تولید می‌شود، میلگرد ترانس دو پولیش است. ویژگی مهمی که این نوع میلگرد دارد، این است که در فرآیند ساخت آن شاهد دو مرحله پولیش هستیم و این موضوع باعث شده تا سطح آن بسیار صاف، براق و آینه مانند باشد. از این میلگرد در ساخت قطعات حساس مانند قطعات هیدرولیکی و پنوماتیکی و همچنین در مواردی که نیاز به سطحی آینه‌ای و محکم است (مانند نمای ساختمان) استفاده می‌شود.

۳) میلگرد ترانس شش پر

یکی دیگر از انواع میلگردهای ترانس موجود در بازار میلگرد ترانس شش پر است. این محصول دارای سطحی شش ضلعی بوده و از آن در ساخت قطعات ماشین آلات صنعتی استفاده می‌شود. این نوع میلگرد با استفاده از آلیاژ ST37 (فولاد آلیاژی) ساخته می‌شود. این موضوع باعث شده تا این میلگرد استحکام و زیبایی ظاهری بالایی داشته باشد. 

میلگرد ترانس شش پر

۴) میلگرد ترانس بلبرینگ خور

میلگرد ترانس بلبرینگ خور از دیگر انواع میلگرد ترانس موجود در بازار است. این میلگرد قابلیت بلبرینگ خوری دارد. این قابلیت به آن معنا است که میلگرد می‌تواند به راحتی بلبرینگ را در خود جای دهد. میلگرد ترانس بلبرینگ خور معمولاً از فولاد آلیاژی CK45 ساخته می‌شود. این فولاد دارای استحکام و مقاومت بالایی است و می‌تواند در برابر بارهای سنگین مقاومت کند.

۵) میلگرد ترانس مفتول

یکی دیگر از انواع میلگرد ترانس، میلگرد مفتول است. این نوع میلگرد معمولا در مکان‌هایی مورد استفاده قرار می‌گیرد که نیاز به تغییر شکل‌ و خم‌کاری دارد. میلگرد ترانس مفتول، در حین این که قابلیت خم و انعطاف‌پذیری بالایی دارد، به شکلی است که از نظر ظاهر، صیقلی و صاف است. به صورت کلی از این میلگرد اکثرا در دکوراسیون ادارات و منازل مورد استفاده قرار می‌گیرد. 

۶) میلگرد ترانس سنگ‌ خورده

از دیگر انواع میلگرد ترانس، می‌توان به میلگرد ترانس سنگ خورده اشاره کرد. به منظور تولید این محصول، از دستگاه‌های مخصوصی استفاده شود. یکی از معروف‌ترین دستگاه‌هایی که برای سنگ زنی مورد استفاده قرار می‌گیرد، لیدکوپینگ (LIDKOPING) است. استفاده از این دستگاه‌ها باعث شده تا این محصول، ضخامت بین 3 تا 100 میلی‌متر داشته و همچنین تلرانس بسیار دقیقی داشته باشد. این میلگرد به دو شکل میلگرد سر زرد و میلگرد سر قرمز قابل خریداری است. میلگرد سر قرمز با حروف CK و میلگرد سر زرد با ST نمایش داده می‌شود. این رنگ بیان روش تولید و ساختار میلگرد سنگ خورده است. 

کاربرد میلگرد ترانس

از میل ترانس در صنایع مختلفی استفاده می‌شود. اگر بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم که میلگرد ترانس چیست، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ساخت و ساز: از میلگرد ترانس برای ساخت و ساز سازه‌های فلزی، مبلمان فرفورژه و حفاظ‌های ساختمانی استفاده می‌شود.
  • صنعت خودروسازی: یکی از کاربردهای میلگرد ترانس برای ساخت قطعات خودرو مانند شاسی، چرخ و بدنه است.
  • صنعت ماشین سازی: در صنعت ماشین سازی نیز از میلگرد ترانس استفاده می‌شود. این محصول برای ساخت قطعات ماشین آلات صنعتی مانند شفت، محور و فنر مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • صنعت برق: یکی دیگر از کاربردهای میلگرد ترانس، در صنعت برق و برای ساخت قطعات ترانسفورماتورها است.

وزن میلگرد ترانس

یکی از پارامترهای بسیار مهمی که در هنگام خرید و استفاده از میلگرد ترانس باید به آن توجه داشته باشید، وزن این دسته از محصولات است. وزن میلگرد ترانس با توجه به سایز و طول آن تعیین می‌شود. برای محاسبه وزن میل ترانس، می‌توانید از فرمول زیر استفاده کنید:

وزن هر متر میلگرد به کیلوگرم = شعاع میلگرد (میلی‌متر) به توان ۲ * طول * ۳.۱۴ * ۱۰۰۰/۷.۸

قیمت میلگرد ترانس

در صورتی که قصد دارید تا برای خرید میلگرد ترانس اقدام کنید، باید به این نکته توجه داشته باشید که قیمت میل ترانس به پارامترهای مختلفی وابسته است. کیفیت، سایز، طول و نوسانات بازار از مهم‌ترین عواملی هستند که قیمت میلگرد ترانس را تعیین می‌کنند.

مشخصات میلگرد ترانس

لازم به ذکر است که در کشور ما، عوامل دیگری مثل نرخ ارز، هزینه تولید و نوسانات بازار بر روی قیمت این دسته از محصولات اثر می‌گذارد.

خرید میلگرد ترانس 

در صورتی که قصد دارید تا برای خرید میلگرد ترانس اقدام کنید، نیاز است تا برای خرید این دسته از محصولات به سراغ فروشگاه‌های برتر در این حوزه آمده و برای خرید این دسته از محصولات اقدام کنید. یکی از برترین مجموعه‌های فعال در این حوزه، فولادینو است. شما می‌توانید محصولاتی مثل میلگرد ترانس 20، میلگرد ترانس 25 و… را با کمترین قیمت و کیفیت عالی از وب سایت فولادینو خریداری کنید. به‌منظور مشاهده قیمت میلگرد لطفا از طریق مسیرهای مشخص‌شده در سایت اقدام کنید.

همین الان تماس بگیرید
200 200 66 - 021