200 200 66 - 021
همراه شما در قلب بازار آهن
آهن‌آلات
میلگرد
میلگرد
میلگرد آجدار
میلگرد ساده
قیمت همه محصولات میلگرد
ورق
ورق
ورق ST52
ورق آجدار
ورق ضدسایش
ورق گالوانیزه
رابیتس
ورق رنگی
گریتینگ
ورق روغنی
ورق اسیدشویی
قیمت همه محصولات ورق
تیر‌آهن
تیر‌آهن
تیرآهن ۱۴
تیرآهن ۱۶
تیرآهن ۱۸
ریل
هاش
قیمت همه محصولات تیر‌آهن
قوطی پروفیل
قوطی پروفیل
پروفیل صنعتی
پروفیل سبک و مبلی
پروفیل زد (Z)
قیمت همه محصولات قوطی پروفیل
صنایع مفتولی
صنایع مفتولی
میلگرد بستر
مفتول سیاه
مفتول گالوانیزه
توری مش و جوشی
خاموت
سیم خاردار
بولت و مهره
توری پرسی و سرندی
توری گابیون
فنس مرغی
توری فرنگی
فنس دور باغی و حصاری
قیمت همه محصولات صنایع مفتولی
نبشی و ناودانی
نبشی و ناودانی
نبشی
ناودانی
سپری
والپست
قیمت همه محصولات نبشی و ناودانی
تسمه آهنی
تسمه آهنی
چهارپهلو
قیمت همه محصولات تسمه آهنی
لوله
لوله
لوله مانیسمان
لوله داربستی
لوله گالوانیزه
لوله درز مستقیم صنعتی، آب و گاز
لوله اسپیرال
لوله گوشتدار
لوله جدار چاه
قیمت همه محصولات لوله
فولاد آلیاژی
فولاد CK45
فولاد CK45
قیمت همه محصولات فولاد CK45
فولاد MO40
فولاد MO40
قیمت همه محصولات فولاد MO40
فولاد VCN 200،150،100
فولاد VCN 200،150،100
قیمت همه محصولات فولاد VCN 200،150،100
فولاد تندبر (خشکه هوایی)
فولاد تندبر (خشکه هوایی)
قیمت همه محصولات فولاد تندبر (خشکه هوایی)
فولاد سردکار
فولاد سردکار
فولاد SPK
فولاد SPK-R
فولاد SPK-NL
فولاد آموتیت
فولاد سردکار نقره‌ای
فولاد ۱٫۲۷۶۷
قیمت همه محصولات فولاد سردکار
فولاد اتومات (خوش تراش)
فولاد اتومات (خوش تراش)
قیمت همه محصولات فولاد اتومات (خوش تراش)
فولاد یاتاقان
فولاد یاتاقان
فولاد ۱۰۰Cr6
فولاد ۱۴۵Cr6
قیمت همه محصولات فولاد یاتاقان
فولاد گرمکار
فولاد گرمکار
قیمت همه محصولات فولاد گرمکار
فولاد فنر
فولاد فنر
فولاد فنر ۷۰Cr2
فولاد فنر CK60
فولاد CK75
فولاد ۱٫۸۱۵۹
فولاد ۱٫۷۱۱۷
فولاد ۱٫۷۱۰۳
فولاد ۱٫۷۱۷۶
قیمت همه محصولات فولاد فنر
سوپر آلیاژ
سوپر آلیاژ
اینکونل
مونل
هستلوی
نیمونیک
قیمت همه محصولات سوپر آلیاژ
فولاد قالب پلاستیک
فولاد قالب پلاستیک
قیمت همه محصولات فولاد قالب پلاستیک
فولاد نیتراته
فولاد نیتراته
قیمت همه محصولات فولاد نیتراته
فولاد سمانته
فولاد سمانته
قیمت همه محصولات فولاد سمانته
استنلس استیل
میلگرد استیل
میلگرد استیل
میلگرد استیل 304
میلگرد استیل 316
میلگرد استیل 420
میلگرد استیل 321
میلگرد استیل 430
میلگرد استیل 431
قیمت همه محصولات میلگرد استیل
ورق استیل
ورق استیل
ورق استیل 304
ورق استیل نسوز 310
ورق استیل 316
ورق استیل 430
قیمت همه محصولات ورق استیل
پروفیل و لوله استیل
پروفیل و لوله استیل
قیمت همه محصولات پروفیل و لوله استیل
فلزات غیر آهنی
آلومینیوم
آلومینیوم
نبشی آلومینیوم
ورق آلومینیوم
لوله آلومینیوم
پروفیل آلومینیوم
قیمت همه محصولات آلومینیوم
تیتانیوم
تیتانیوم
قیمت همه محصولات تیتانیوم
مس
مس
فسفر برنز
آلومینیوم برنز
فلز برنج
قیمت همه محصولات مس
نیکل
نیکل
قیمت همه محصولات نیکل
image

آشنایی با استانداردها و مشخصات تیرآهن اصفهان

دسته بندی:

معرفی محصولات

نیما پرمهر

تاریخ انتشار: 21 روز پیش

6 دقیقه مطالعه

اگر در حوزه صنعت فولاد و یا ساختمان‌سازی فعال باشید حتما شناخت و آشنایی با استانداردها و مشخصات تیرآهن اصفهان برایتان جذاب خواهد بود. بر کسی پوشیده نیست که رابطه مستقیم بین استحکام مقاطع فولادی و مقاومت کل سازه وجود دارد؛ بنابراین اگر از مقاطع فاقد استاندارد استفاده کنید نه‌تنها ممکن است وزن سازه افزایش یابد، بلکه مقاومت آن نیز کاهش چشمگیری خواهد داشت. تیرآهن یکی از مقاطع فولادی مهم در صنعت ساختمان است که در ساخت آن از استانداردهای مختلفی استفاده می‌شود.

کارخانه ذوب آهن اصفهان یکی از مجموعه‌های بسیار معتبر داخلی است که در حوزه تولید مقاطع فولادی، از جمله تیرآهن با کیفیت بالا فعالیت می‌کند. کیفیت بالای تیرآهن اصفهان علاوه بر افزایش استقبال هموطنان، بستر مناسبی برای صادرات آن فراهم کرده است. آشنایی با استانداردها و مشخصات تیرآهن اصفهان در انتخاب هدفمند و خرید محصول نهایی مناسب به شما کمک می‌کند. با ما در این مقاله که به زحمت تیم فولادینو تهیه شده است همراه باشید تا علاوه بر بررسی مشخصات فیزیکی تیرآهن اصفهان، همچون وزن و ابعاد، در صد وزنی عناصر تشکیل‌دهنده و نتایج آزمون کشش و خمش این مقطع فولادی را مورد بررسی قرا دهیم.

مشخصات تیرآهن اصفهان

مجموعه ذوب آهن اصفهان یکی از تولیدکنندگان برجسته در حوزه تولید انواع محصولات فولادی است. شاید از نظر ظاهری و قیمت تفاوت چندانی بین محصولات این مجموعه با سایر کارخانه‌ها وجود نداشته باشد، اما از نظر کیفیت اغلب محصولات داخلی توانایی رقابت با محصولات ذوب آهن اصفهان را ندارند. برای اشاره به مشخصات تیرآهن اصفهان می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

وزن تیرآهن اصفهان

مهم‌ترین عاملی که هنگام خرید تیرآهن باید به آن توجه کنید وزن این محصول است. در مرحله اول باید بدانید که محصولات کارخانه مختلف از نظر وزن با یکدیگر متفاوت هستند. به‌عنوان نکته دوم باید یادآوری کنیم که قیمت تیرآهن بر اساس وزن آن تعیین می‌شود. اما نکته کلیدی که در تولید تیرآهن اصفهان به آن اهمیت داده شده رعایت استانداردها در کنار استفاده از مواد اولیه باکیفیت است. بر همین اساس، تیرآهن‌ اصفهان سنگین وزن نیست و بر مقاومت کل ساختمان تاثیر منفی نمی‌گذارد.

جدول مشخصات تیرآهن اصفهان


اندازه و ابعاد تیرآهن اصفهان

تیرآهن‌های مختلف تولید شده در کارخانه ذوب آهن از نظر اندازه نیز باهم متفاوت هستند. اندازه محصول بر اساس نوع و استاندارد بکار رفته در فرآیند تولید آن تعیین می‌شود. بر همین اساس، تیرآهن نوع IPE در اندازه‌های ۱۲۰ تا ۳۰۰ میلی‌متر تولید می‌شود. تیرآهن‌های بال پهن موازی یا H شکل نیز دارای اندازه‌های ۱۳۰ تا ۳۰۰ میلی‌متر هستند. تیرآهن‌های باریک شیبدار یا IPN بین ۱۲۰ تا ۱۴۰ میلی‌متر طول دارند.

بیشتر بخوانید: تیرآهن چیست؟ انواع تیرآهن و کاربردهای آن

آلیاژ به کار رفته در تولید تیرآهن

به دلیل اینکه رابطه مستقیمی بین آلیاژ بکاررفته در تولید تیرآهن با کیفیت، مقاومت و استحکام این محصول وجود دارد در مجموعه ذوب آهن از مرغوب‌ترین آلیاژها برای تولید مقاطع فولادی استفاده می‌شود. بر همین اساس باید بدانید که در تولید تیرآهن IPE، بال پهن و IPN از فولاد ۳۷، ۴۴ و ۵۲ استفاده می‌شود. برای آشنایی دقیق‌تر با مشخصات تیرآهن اصفهان می‌توانید در جدول زیر درصد وزنی عناصر تشکیل‌دهنده تیرآهن اصفهان را مورد بررسی قرار دهید.

درصد وزنی عناصر تکشیل‌دهنده تیرآهن اصفهان


استاندارد تیرآهن اصفهان

یکی دیکر از مشخصات فنی تیرآهن اصفهان که به تشخیص مدل اصل از تقلبی کمک می‌کند استانداردهای بکار رفته در تولید هر یک از آن‌ها است. پس برای اینکه بتوانید تیرآهن اصل را از تقلبی تشخیص دهید باید استانداردهای تیرآهن اصفهان را بشناسید. رایج‌ترین سایزهای تیرآهن که در بازار استفاده می‌شوند تیرآهن ۱۴ و ۱۶ و ۱۸ هستند. تیرآهن اصفهان نیز بین سایزهای ۱۴ تا ۳۰ متغیر است. تیرآهن‌های IPE این برند در سایز ۱۲ تا ۳۰ است. همانطور که پیش‌تر ذکر شد فولادی که برای ساخت این محصولات استفاده می‌شود معمولاً از استانداردهای ST37, ST44, ST52 هستند. عمده محصولات تیرآهن اصفهان در طول ۱۲ متری ساخته می‌شوند اما محصولاتی با طول ۶ و یا سفارشی نیز تولید می‌گردد. در ادامه نتایج آزمون کشش و خمش تیرآهن اصفهان در جدولی آورده شده است.

نتایج آزمون کشش و خمش تیرآهن اصفهان


وزن تیرآهن سبک و سنگین اصفهان

تیر آهن اصفهان یکی از مرغوب‌ترین و استانداردترین محصولات در بازار داخلی است. تیرآهن‌های سبک و سنگین اصفهان از نظر وزن در بازه‌ای بین ۱۲۰ تا ۳۵۰ کیلوگرم قرار می‌گیرند. به شما توصیه می‌کنیم که قبل از خرید اطلاعات کافی درباره مشخصات تیرآهن اصفهان کسب کنید. در این صورت می‌توانید یک محصول باکیفیت خریده و از خرید خود راضی باشید.

نحوه تشخیص تیرآهن اصفهان

با توجه به تنوع محصولات فولادی موجود در بازار انتخاب نمونه مناسب شاید کمی دشوار به نظر برسد. اما نکات کلیدی وجود دارد که با توجه به آن‌ها می‌توانید یک محصول باکیفیت بخرید. بررسی وزن یکی از پارامترهای کلیدی برای تشخیص تیرآهن اصل و تقلب است؛ زیرا، محصولات تقلبی موجود در بازار وزن بالاتری دارند. وزن غیراستاندارد در کاهش کیفیت و مقاومت ساختمان نقش کلیدی دارد. سعی کنید قبل از خرید اطلاعات کافی درباره وزن استاندارد انواع تیرآهن به دست آورید.

بررسی علامت اختصاری روش دیگری برای تشخیص تیرآهن اصفهان است. فراموش نکنید که روی هر دو بال تیرآهن‌های اصفهان علامت ESCO حک شده است. در مرحله آخر به سراغ بررسی استانداردها بروید. استانداردهایی که در قسمت قبل به آن اشاره کردیم برای شما مفید خواهد بود.

نحوه تشخیص تیرآهن اصفهان

آخرین نکته کلیدی در این زمینه، همکاری با یک تامین‌کننده معتبر است. از آنجاییکه خرید بصورت مستقیم از کارخانه ذوب آهن و یا از طریق بورس کالا ممکن است با پیچیدگی‌هایی همراه باشد، کارشناسان ما در فولادینو همواره آماده هستند تا با ارائه مشاوره‌های مدنظر خریداران، تجربه خریدی امن را برای شما رقم بزنند.

نتیجه‌گیری

در این مقاله از فولادینو استانداردها و مشخصات تیرآهن اصفهان را مورد بررسی قرار دادیم. همچنین درمورد نحوه تشخیص تیرآهن اصفهان تقلبی از اصل نکاتی را گفتیم و در مجموع سعی داشتیم مطلبی آماده کنیم که با ذکر دقیق جزئیات مشخصات تیرآهن اصفهان تجربه خریدی امن و بی‌دغدغه را در ادامه برای شما رقم بزنیم.

همین الان تماس بگیرید
200 200 66 - 021