200 200 66 - 021
همراه شما در قلب بازار آهن
آهن‌آلات
میلگرد
میلگرد
میلگرد آجدار
میلگرد ساده
قیمت همه محصولات میلگرد
ورق
ورق
ورق ST52
ورق آجدار
ورق ضدسایش
ورق گالوانیزه
رابیتس
ورق رنگی
گریتینگ
ورق روغنی
ورق اسیدشویی
قیمت همه محصولات ورق
تیر‌آهن
تیر‌آهن
تیرآهن ۱۴
تیرآهن ۱۶
تیرآهن ۱۸
ریل
هاش
قیمت همه محصولات تیر‌آهن
قوطی پروفیل
قوطی پروفیل
پروفیل صنعتی
پروفیل سبک و مبلی
پروفیل زد (Z)
قیمت همه محصولات قوطی پروفیل
صنایع مفتولی
صنایع مفتولی
میلگرد بستر
مفتول سیاه
مفتول گالوانیزه
توری مش و جوشی
خاموت
سیم خاردار
بولت و مهره
توری پرسی و سرندی
توری گابیون
فنس مرغی
توری فرنگی
فنس دور باغی و حصاری
قیمت همه محصولات صنایع مفتولی
نبشی و ناودانی
نبشی و ناودانی
نبشی
ناودانی
سپری
والپست
قیمت همه محصولات نبشی و ناودانی
تسمه آهنی
تسمه آهنی
چهارپهلو
قیمت همه محصولات تسمه آهنی
لوله
لوله
اخرین باره تست میشه
لوله مانیسمان
لوله داربستی
لوله گالوانیزه
لوله درز مستقیم صنعتی، آب و گاز
لوله اسپیرال
لوله گوشتدار
لوله جدار چاه
قیمت همه محصولات لوله
فولاد آلیاژی
فولاد CK45
فولاد CK45
قیمت همه محصولات فولاد CK45
فولاد MO40
فولاد MO40
قیمت همه محصولات فولاد MO40
فولاد VCN 200،150،100
فولاد VCN 200،150،100
قیمت همه محصولات فولاد VCN 200،150،100
فولاد تندبر (خشکه هوایی)
فولاد تندبر (خشکه هوایی)
قیمت همه محصولات فولاد تندبر (خشکه هوایی)
فولاد سردکار
فولاد سردکار
فولاد SPK
فولاد SPK-R
فولاد SPK-NL
فولاد آموتیت
فولاد سردکار نقره‌ای
فولاد ۱٫۲۷۶۷
قیمت همه محصولات فولاد سردکار
فولاد اتومات (خوش تراش)
فولاد اتومات (خوش تراش)
قیمت همه محصولات فولاد اتومات (خوش تراش)
فولاد یاتاقان
فولاد یاتاقان
فولاد ۱۰۰Cr6
فولاد ۱۴۵Cr6
قیمت همه محصولات فولاد یاتاقان
فولاد گرمکار
فولاد گرمکار
قیمت همه محصولات فولاد گرمکار
فولاد فنر
فولاد فنر
فولاد فنر ۷۰Cr2
فولاد فنر CK60
فولاد CK75
فولاد ۱٫۸۱۵۹
فولاد ۱٫۷۱۱۷
فولاد ۱٫۷۱۰۳
فولاد ۱٫۷۱۷۶
قیمت همه محصولات فولاد فنر
سوپر آلیاژ
سوپر آلیاژ
اینکونل
مونل
هستلوی
نیمونیک
قیمت همه محصولات سوپر آلیاژ
فولاد قالب پلاستیک
فولاد قالب پلاستیک
قیمت همه محصولات فولاد قالب پلاستیک
فولاد نیتراته
فولاد نیتراته
قیمت همه محصولات فولاد نیتراته
فولاد سمانته
فولاد سمانته
قیمت همه محصولات فولاد سمانته
استنلس استیل
میلگرد استیل
میلگرد استیل
میلگرد استیل 304
میلگرد استیل 316
میلگرد استیل 420
میلگرد استیل 321
میلگرد استیل 430
میلگرد استیل 431
قیمت همه محصولات میلگرد استیل
ورق استیل
ورق استیل
ورق استیل 304
ورق استیل نسوز 310
ورق استیل 316
ورق استیل 430
قیمت همه محصولات ورق استیل
پروفیل و لوله استیل
پروفیل و لوله استیل
قیمت همه محصولات پروفیل و لوله استیل
فلزات غیر آهنی
آلومینیوم
آلومینیوم
نبشی آلومینیوم
ورق آلومینیوم
لوله آلومینیوم
پروفیل آلومینیوم
قیمت همه محصولات آلومینیوم
تیتانیوم
تیتانیوم
قیمت همه محصولات تیتانیوم
مس
مس
فسفر برنز
آلومینیوم برنز
فلز برنج
قیمت همه محصولات مس
نیکل
نیکل
قیمت همه محصولات نیکل
image

ورق شیروانی چیست؟ 7 ورق شیروانی پر کاربرد

دسته بندی:

معرفی محصولات

نیما پرمهر

تاریخ انتشار: یک سال پیش

10 دقیقه مطالعه

ورق شیروانی یکی از پرکاربردترین محصولات در صنعت فولاد است که در انواع بسیار متفاوتی تولید شده و علاوه بر مقاومت بالا، می‌تواند ظاهری جذاب را به خانه ما و سقف ساختمان‌های مختلف ببخشد. این محصولات امروزه جایگزین اصلی برای ورق‌های سفالی هستند که در گذشته از آنها به عنوان پوششی برای سقف خانه‌ها، کارگاه‌ها و آلاچیق‌ها استفاده می‌شد. 

در ادامه این مقاله، پس از توضیح دادن درباره اینکه ورق شیروانی چیست، در مورد انواع ورق شیروانی صحبت کرده و سپس بهترین نوع این سقف‌ها را نیز به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید با پرداخت کمترین هزینه، بهترین محصول را تهیه کنید.  

ورق شیروانی چیست؟

ورق شیروانی در واقع نوعی ورق فلزی است که با روش‌های مختلفی مانند گالوانیزاسیون سرد یا گرم، به ورق گالوانیزه تبدیل شده و سپس با استفاده از دستگاه‌‌های مخصوص، ظاهر آن به شکل دلخواه فرم داده می‌شود تا هر کسی متناسب با نیاز خود قادر به استفاده از آن باشد. 

کاربرد ورق شیروانی در ساختمان سازی

کاربرد ورق گالوانیزه در صنعت بسیار زیاد است. ورق‌های گالوانیزه مقاومت بسیار بالایی در برابر پوسیدگی، خوردگی یا فرسایش دارند و همین مسئله باعث شده تا بدون نگرانی بتوان از آن در آب‌وهوای مختلف یا مناطقی که دارای بارش سنگین باران یا هوای گرم شدید هستند استفاده کرد. این ورق‌ها کاربردهای بسیار زیادی در صنعت ساختمان داشته و بیش از همه در ساخت کارگاه‌ها، ساختمان‌های کوچک، پارکینگ‌ها، آلاچیق‌ها، سقف سالن‌های کوچک و … به کار گرفته می‌شوند. سهولت در نصب، ارزش خرید بالا، وزن پایین، امکان استفاده در ابعاد مختلف، تنوع رنگی بالا و استحکام عالی را هم می‌توان از مزایای ورق‌های شیروانی بیان کرد. 

انواع ورق شیروانی 

همانند سایر محصولاتی که در صنعت ساختمان استفاده می‌شود، ورق های شیروانی نیز انواع مختلفی دارند که از هرکدام از آنها در مکانی خاص می‌توان استفاده کرد. در پایین، نگاهی دقیق‌تر به انواع ورق شیروانی و کاربردهای آنها خواهیم داشت.  

۱- ورق شیروانی ذوزنقه‌ای

این نوع از ورق‌ها، موج‌هایی مربعی‌شکل داشته و مقاومتی بالا در برابر فشار دارند. اگرچه خرید این ورق‌ها در ابعاد دلخواه امکان‌پذیر است، ولی معمولا سازندگان آنها را در ابعاد 100 و 120 سانتی‌متر تولید می‌کنند. ضخامت معمول این ورق‌ها 0.4 و 0.6 میلی‌متر است و از آنجایی که مقاومت بسیار خوبی در برابر رطوبت دارند، گزینه‌ای مناسب برای آب‌بندی سقف‌ها محسوب می‌شوند. 

ورق شیروانی ذوزنقه‌ای

از این ورق‌ها بیشتر برای کشیدن حصار دور ساختمان و زمین، ساخت کانکشن و پوشش سقف‌ها استفاده می‌شود. 

۲- ورق شیروانی شادولاین

«شادولاین» نام یکی دیگر از پرکاربردترین انواع ورق شیروانی است که تا حد زیادی به ورق‌های ذوزنقه‌ای شباهت دارد و تنها تفاوت آن، وجود برآمدگی‌های کوچکتر در میان گام‌های آن است؛ طراحی منحصربه‌فردی که باعث شده تا افزایش آن در مقایسه با مدل‌های ذوزنقه‌ای، تا حد قابل توجهی افزایش پیدا کند. عرض این ورق‌ها معمولا 100 سانتی‌متر است و طول آنها بسته به نیاز مشتری می‌تواند متفاوت باشد. این ورق‌ها همچنین در ضخامت‌های 0.3 تا 0.7 میلی‌متر تولید می‌شوند. 

ورق شادولاین

ورق شادولاین گزینه‌ای مناسب برای عایق‌بندی و همچنین استفاده در سوله‌ها، سایه‌بان‌ها و ویلاها است. 

۳- ورق شیروانی کرکره‌ای

ورق کرکره‌ای که با نام ورق سینوسی نیز شناخته می‌شود، یکی دیگر از بهترین و البته قدیمی‌ترین ورق های شیروانی است که معمولا با دو عرض 100 و 120 سانتی‌متر تولید شده و طول آن نیز متناسب با نیاز مشتری می‌تواند متفاوت باشد. این ورق‌ها به دلیل فرم‌دهی خاص و تعداد بالای خم‌ها، مقاومت بالایی در برابر فشار داشته و می‌توانند آب باران را به‌ آسانی انتقال دهند.

ورق کرکره‌ای

ورق شیروانی سینوسی، یکی از ارزان‌ترین گزینه‌ها برای حصارکشی یا تولید سقف ساختمان و ویلا است. طول عمر بالا و عرضه در رنگ‌های بسیار متنوع نیز از دیگر ویژگی‌های قابل توجه در مورد این محصول است. 

۴- ورق شیروانی لمبه یا دامپا

اگر هدف شما از خرید ورق شیروانی، ساخت دیوار یا سقفی مقاوم با توانایی بالا در تحمل فشار نبوده و بیشتر به دنبال گزینه‌ای برای نماسازی هستید، احتمالا مدل لمبه یا دامپا بهترین گزینه خواهد بود. ضخامت این ورق‌ها در مقایسه با دیگر محصولات، پایین‌تر بوده و ظرافت بیشتر آن، این ورق‌ها را به گزینه‌ای مناسب برای استفاده در پوشش داخلی زیر سقف‌ها، روی دیوارها، سقف پارکینگ و … تبدیل کرده است. این ورق‌ها معمولا با استفاده از جوش یا پرچ نصب می‌شوند. 

ورق لمبه یا دامپا

از مهم‌ترین ویژگی‌های این محصولات می‌توان به مقاومت بالا در رطوبت، عدم تغییر رنگ و همچنین مقاومت بالا در برابر اشتعال اشاره کرد.

۵- ورق شیروانی پالرمو

یکی دیگر از پرفروش‌ترین انواع سقف شیروانی که گزینه‌ای ایده‌آل برای استفاده در سقف ساختمان‌ها و ویلاها محسوب می‌شوند، ورق‌های پالرمو هستند. این محصولات ظاهری مشابه سقف‌های سفالی قدیمی دارند، ولی همانند آنها، سنگین و شکننده نبوده و به سادگی نیز روی ساختمان نصب می‌شوند. علاوه بر این، این ورق‌ها می‌توانند سقف ساختمان را در برابر زلزله نیز مقاوم کرده و هزینه‌های نهایی را تا حد زیادی کاهش دهند. 

ورق شیروانی پالرمو

ورق شیروانی پالرمو به ورق طرح سفال ژاپنی و سوئدی نیز معروف است و معمولا در عرض 100 و 120 سانتی‌متر تولید می‌شود. این ورق‌ها همچنین تنوع رنگی بالایی دارند.  

۶- ورق شیروانی جنوا

افرادی که به دنبال محصولی جدیدتر در مقایسه با ورق‌های پالرمو هستند و می‌خواهند سقف خانه آنها از استحکام بالاتری برخوردار باشد، می‌توانند سراغ ورق‌های جنوا بروند. ورق جنوا در عرض‌های 100 و 120 با طول دلخواه تولید شده و با نام‌های دیگری مانند طرح سفال ایتالیایی و فرانسوی نیز شناخته می‌شوند.

ورق شیروانی جنوا

نکته قابل توجه در مورد این محصولات، برش در گام‌های 25 سانتی‌متری است.

۷- ورق شیروانی پرچین

ورق طرح سفال پرچین ضمن استحکام بالا و سهولت در نصب، ظاهری مشابه آجر داشته و می‌تواند در نماسازی و زیباسازی ساختمان نیز استفاده شود. کیفیت ساخت بالای این محصول همچنین باعث شده تا بدون نیاز به صرف هزینه بالا برای زیرسازی، طرح‌های خود را عملیاتی کرده و هزینه نهایی را کاهش دهید.

ورق شیروانی پرچین

نکته قابل توجه در مورد این مدل از ورق های شیروانی، هم‌پوشانی بسیار خوب با امکان جلوگیری از نفوذ هوا به سطوح زیرین آن است.  

معرفی بهترین سقف شیبدار ساده و مدرن

حالا که با انواع ورق شیروانی آشنا شدیم، بهتر است نگاهی کوتاه به انواع سقف‌های شیبدار ساده و مدرن نیز داشته باشیم. 

  • سقف پروانه‌ای: این سقف‌ها به صورت V شکل طراحی شده و به دنبال اتصال دو ضلع سقف، بخش گودی آنها در پایین قرار می‌گیرد. این نوع از سقف شیبدار بیشتر در خانه‌های مدرن استفاده می‌شود. 
  • سقف منحنی: در این مدل که شاید بتوان آن را بهترین سقف شیبدار در معماری مدرن معرفی کرد، پنل‌ها دارای انحنا هستند و همین مسئله، طراحی آنها را منحصربه‌فرد می‌کند. 
  • سقف شیبدار متقاطع: این مدل از سقف‌ها، دارای بام‌ها و سطوح شیب‌دار متعدد در جهات مختلف هستند؛ نمونه این طراحی را در خانه‌های شمال کشور زیاد می‌توان دید. 
  • سقف شیبدار تک بر: یکی دیگر از انواع سقف‌ها که برخی آن را بهترین سقف شیبدار مدرن می‌دانند، مدل تک بر است. در این طراحی، خانه فقط یک سقف به صورت مورب و معمولا با زاویه 45 درجه دارد و اندازه آن نیز بزرگ است. 
  • سقف شیبدار چند بر: این مدل از سقف‌ها نیز معمولا ظاهری مشابه سقف‌های متقاطع دارند، با این تفاوت که تعداد بام‌های آن به مراتب بیشتر است. این نمونه از سقف‌ها نیز معمولا در خانه‌های مدرن استفاده می‌شوند.

قیمت ورق شیروانی در سایت فولادینو

همان‌طور که گفتیم، ورق‌های شیروانی یکی از پرکاربردترین محصولات در صنعت ساختمان هستند و همین مسئله باعث می‌شود تا فروش بالایی داشته باشند. با توجه به شرایط بازار، معمولا قیمت ورق شیروانی به صورت لحظه‌ای تغییر می‌کند و پیش از هرگونه برنامه‌ریزی برای ساخت‌وساز یا خرید لازم است در مورد قیمت انواع سقف شیروانی اطلاعات کامل داشته باشید. فولادینو به عنوان یکی از تخصصی‌ترین وب‌سایت‌های این حوزه، قیمت انواع ورق را به صورت لحظه‌ای در اختیارتان قرار می‌دهد. 

همین الان تماس بگیرید
200 200 66 - 021