200 200 66 - 021
همراه شما در قلب بازار آهن
آهن‌آلات
میلگرد
میلگرد
میلگرد آجدار
میلگرد ساده
قیمت همه محصولات میلگرد
ورق
ورق
ورق ST52
ورق آجدار
ورق ضدسایش
ورق گالوانیزه
رابیتس
ورق رنگی
گریتینگ
ورق روغنی
ورق اسیدشویی
قیمت همه محصولات ورق
تیر‌آهن
تیر‌آهن
تیرآهن ۱۴
تیرآهن ۱۶
تیرآهن ۱۸
ریل
هاش
قیمت همه محصولات تیر‌آهن
قوطی پروفیل
قوطی پروفیل
پروفیل صنعتی
پروفیل سبک و مبلی
پروفیل زد (Z)
قیمت همه محصولات قوطی پروفیل
صنایع مفتولی
صنایع مفتولی
میلگرد بستر
مفتول سیاه
مفتول گالوانیزه
توری مش و جوشی
خاموت
سیم خاردار
بولت و مهره
توری پرسی و سرندی
توری گابیون
فنس مرغی
توری فرنگی
فنس دور باغی و حصاری
قیمت همه محصولات صنایع مفتولی
نبشی و ناودانی
نبشی و ناودانی
نبشی
ناودانی
سپری
والپست
قیمت همه محصولات نبشی و ناودانی
تسمه آهنی
تسمه آهنی
چهارپهلو
قیمت همه محصولات تسمه آهنی
لوله
لوله
لوله مانیسمان
لوله داربستی
لوله گالوانیزه
لوله درز مستقیم صنعتی، آب و گاز
لوله اسپیرال
لوله گوشتدار
لوله جدار چاه
قیمت همه محصولات لوله
فولاد آلیاژی
فولاد CK45
فولاد CK45
قیمت همه محصولات فولاد CK45
فولاد MO40
فولاد MO40
قیمت همه محصولات فولاد MO40
فولاد VCN 200،150،100
فولاد VCN 200،150،100
قیمت همه محصولات فولاد VCN 200،150،100
فولاد تندبر (خشکه هوایی)
فولاد تندبر (خشکه هوایی)
قیمت همه محصولات فولاد تندبر (خشکه هوایی)
فولاد سردکار
فولاد سردکار
فولاد SPK
فولاد SPK-R
فولاد SPK-NL
فولاد آموتیت
فولاد سردکار نقره‌ای
فولاد ۱٫۲۷۶۷
قیمت همه محصولات فولاد سردکار
فولاد اتومات (خوش تراش)
فولاد اتومات (خوش تراش)
قیمت همه محصولات فولاد اتومات (خوش تراش)
فولاد یاتاقان
فولاد یاتاقان
فولاد ۱۰۰Cr6
فولاد ۱۴۵Cr6
قیمت همه محصولات فولاد یاتاقان
فولاد گرمکار
فولاد گرمکار
قیمت همه محصولات فولاد گرمکار
فولاد فنر
فولاد فنر
فولاد فنر ۷۰Cr2
فولاد فنر CK60
فولاد CK75
فولاد ۱٫۸۱۵۹
فولاد ۱٫۷۱۱۷
فولاد ۱٫۷۱۰۳
فولاد ۱٫۷۱۷۶
قیمت همه محصولات فولاد فنر
سوپر آلیاژ
سوپر آلیاژ
اینکونل
مونل
هستلوی
نیمونیک
قیمت همه محصولات سوپر آلیاژ
فولاد قالب پلاستیک
فولاد قالب پلاستیک
قیمت همه محصولات فولاد قالب پلاستیک
فولاد نیتراته
فولاد نیتراته
قیمت همه محصولات فولاد نیتراته
فولاد سمانته
فولاد سمانته
قیمت همه محصولات فولاد سمانته
استنلس استیل
میلگرد استیل
میلگرد استیل
میلگرد استیل 304
میلگرد استیل 316
میلگرد استیل 420
میلگرد استیل 321
میلگرد استیل 430
میلگرد استیل 431
قیمت همه محصولات میلگرد استیل
ورق استیل
ورق استیل
ورق استیل 304
ورق استیل نسوز 310
ورق استیل 316
ورق استیل 430
قیمت همه محصولات ورق استیل
پروفیل و لوله استیل
پروفیل و لوله استیل
قیمت همه محصولات پروفیل و لوله استیل
فلزات غیر آهنی
آلومینیوم
آلومینیوم
نبشی آلومینیوم
ورق آلومینیوم
لوله آلومینیوم
پروفیل آلومینیوم
قیمت همه محصولات آلومینیوم
تیتانیوم
تیتانیوم
قیمت همه محصولات تیتانیوم
مس
مس
فسفر برنز
آلومینیوم برنز
فلز برنج
قیمت همه محصولات مس
نیکل
نیکل
قیمت همه محصولات نیکل
image

همه چیز درباره بازار آهن تهران 

نیما پرمهر

تاریخ انتشار: 3 ماه پیش

10 دقیقه مطالعه

زمانی که دربارۀ بازار آهن تهران یا بورس آهن‌آلات تهران صحبت می‌شود، اولین بازارهایی که بیش از همه شناخته می‌شوند بازار آهن شادآباد و بازار آهن مکان هستند. گاه بعضی از افراد به اشتباه این دو بازار را یکی می‌دانند، اما باید بدانید که این دو بازار مجزا و مستقل از یکدیگرند. در این مقاله از فولادینو اطلاعات کاملی در رابطه به بازار آهن تهران در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

بازار آهن تهران

بازار آهن تهران بیشتر با نام «بازار آهن شادآباد» شناخته می‌شود که در آن تمامی محصولات فلزی اعم از آهنی و غیرآهنی، همچنین ابزارآلات صنعتی و انواع مصالح ساختمانی به فروش می‌رسند. این بازار از بخش‌های گوناگونی تشکیل شده که تجهیزات گوناگونی از جمله ابزار، مصالح ساختمانی، انواع شیر آلات ساختمانی و حتی دستگاههای صنعتی در آن به فروش میرسند.

تاریخچه بازار آهن

بازار آهن تهران تا دهه‌ی هفتاد خورشیدی در منطقه‌ی خیام و مولوی، یعنی بخش مرکزی تهران واقع شده بود. اما قرار گرفتن بازار بزرگی مانند بازار آهن در بخش مرکزی پایتخت، به مرور باعث ایجاد مشکلات فراوانی شد. از جمله می‌توان به مواردی مانند افزایش آلودگی هوای منطقه، افزایش ترافیک به دلیل تردد وسایل نقلیه سنگین، آلودگی صوتی ناشی از رفت و آمد شبانه روزی خودروهای حمل بار و ده ها مشکل کوچک و بزرگ اشاره کرد. بنابراین شهرداری تهران در اواسط دهه هفتاد تصمیم گرفت این بازار را به محل بازار آهن فعلی در منطقه شادآباد منتقل کند.

خرید انواع ورق فولادی از بازار آهن تهران

بازار آهن‌ شادآباد

بازار آهن شادآباد در واقع مهم‌ترین بخش بازار آهن تهران است که در آن انواع محصولات آهنی و فولادی شامل انواع میلگرد، قوطی و پروفیل، تیرآهن، ورق و غیره به فروش می‌رسد. به همین دلیل بعد از ورود به بازار آهن شادآباد، با دنیایی از تنوع محصولات آهنی روبرو خواهید شد. اما نکته مهم این است که اگر اطلاعات و شناخت کافی درباره‌ی محصول مورد نظر خود نداشته باشید، ممکن است در خرید با مشکلاتی مواجه شوید و به نتیجه مطلوب نرسید. بنابراین انتخاب یک منبع معتبر مانند فولادینو، می‌تواند نقش بسیار مهمی در نتیجه‌ی انتخاب شما داشته باشد و به شما کمک کند تا با اطمینان بالا، خرید کنید.

بخشهای بازار آهن شادآباد

بازار آهن شادآباد شامل چند بازار کوچکتر از جمله بازار شادآباد، بهاران یک، بهاران ۲، پاییزان و گلستان، با حدود دو هزار باب مغازه و محل تجاری متنوع است. در چند سال اخیر نیز مجتمع‌های تجاری در زمینه‌ ابزار، ماشین‌آلات، شیرآلات صنعتی و ساختمانی، لوازم بهداشتی ساختمانی و موارد مشابه در این محل تاسیس شده‌اند.

ساعت کاری بازار آهن شادآباد

ساعت کاری بازار آهن شادآباد، روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ صبح الی ۱۷ عصر و روزهای پنجشنبه از ساعت ۹ صبح تا حدود ۱۴ بعدازظهر است.

آدرس بازار آهن شادآباد

بازار آهن شادآباد در منطقه ۱۸ در جنوب غرب تهران، جنوب میدان شیر پاستوریزه و بزرگراه فتح واقع شده است. از محله‌های مجاور این بازار می‌توان به شادآباد، کوی هفده شهریور، محله امام خمینی و کوی فردوس اشاره کرد. در تصویر زیر می‌توانید نقشه بازار آهن شادآباد و بازار آهن مکان را مشاهده کنید:

موقعیت مکانی بازار آهن شادآباد و آهن مکان

نزدیکترین ایستگاه مترو به بازارآهن شادآباد

برای رفتن به بازار آهن شادآباد با استفاده از وسایل نقلیه عمومی می‌توانید از سه روش زیر اقدام کنید:

-ایستگاه متروی آزادی: نزدیک‌ترین ایستگاه مترو به بازارآهن شادآباد، «ایستگاه آزادی» است. بعد از خروج از این ایستگاه، با تاکسی‌های خط آزادی-شادآباد و یا اتوبوس‌های خلیج، به بازار خواهید رسید.

-ایستگاه متروی صادقیه: می‌توانید در این ایستگاه پیاده شوید و با اتوبوس‌های مسیر صاقیه-شادآباد، به مقصد برسید.

-ایستگاه متروی نعمت آباد: این ایستگاه در خط ۳ مترو واقع شده. بعد از آن باید با «خط شماره ۱۰ اتوبوس بی آر تی» به یافت‌آباد رفته و از آنجا با تاکسی به بازار آهن شادآباد بروید.

بازار آهن مکان

بازار آهن مکان نیز مانند بازار آهن شادآباد، بورس آهن‌آلات و ماشین‌آلات صنعتی در تهران است که در بزرگراه آزادگان، جنب پل صنیع‌خانی قرار گرفته‌است. این بازار اگرچه تنوع بازار آهن شادآباد را ندارد، اما یکی از مراکز مهم خرید و فروش محصولات آهنی و غیرآهنی در ایران محسوب می‌شود. همانطور که در ابتدای مقاله اشاره شد، بسیاری گمان می‌کنند بازار آهن مکان، همان شادآباد است؛ در صورتی که با وجود همۀ تشابهات صنفی و حتی موقعیت جغرافیایی نزدیک به یکدیگر، این دو بازار دارای هویتی مستقل هستند.

بازار آهن مکان

آهن مکان کجاست؟

آدرس بازار آهن مکان در مسیر بزرگراه آزادگان، جنب پل صنیع‌خانی قرار دارد. با خودروی شخصی می‌توان از طریق بزرگراه آزادگان به راحتی به این بازار رسید و از آن‌جا به نقاط دیگر شهر رفت. به دلیل هم‌جواری دو بازار آهن مکان و شادآباد، برای رسیدن به آهن مکان می‌‌توان از مسیرهای ورود به شادآباد هم استفاده کرد، اما دو راه بهتر برای رسیدن به بازار آهن مکان وجود دارد. می‌توانید با خودروی شخصی از طریق اتوبان آزادگان به جنب پل صنیع‌خانی بروید و یا از طریق مترو به ایستگاه علی‌آباد رفته، سپس سوار اتوبوس‌های صنیع‌خانی غربی شده و روبه‌روی ایستگاه بازار آهن مکان پیاده شوید.

بخش‌های بازار آهن مکان

بازار آهن ‌مکان اگرچه به وسعت بازار شادآباد نیست اما به دلیل سابقۀ طولانی در بورس آهن‌آلات؛ کارخانه‌ها و شرکت‌های بسیاری در این بازار دفتر فروش دارند. مقاطع مهمی نظیر پروفیل‌های فولادی، انواع ورق سیاه، تجهیزات و ابزارآلات ساختمانی و صنعتی در این بازار به قیمت روز عرضه می‌شوند. بعضی از محصولات آهن و فولاد، به صورت جامع و با تنوع بیشتری نسبت به بازارهای مشابه، در بازار آهن مکان موجود است. به عنوان مثال ورق آهن سیاه از جمله محصولات پر تقاضا در این بازار است. حضور فروشندگان حرفه‌ای باعث شده تا در آهن مکان، امکان بیشتری برای بررسی محصولات شرکت‌های مختلف وجود داشته باشد. همچنین امکان توقف وسایل نقلیه در خیابان‌های عریض آهن مکان بیشتر است.

ساعت کاری بازار آهن مکان

فروشگاه‌های بازار آهن مکان از شنبه تا چهارشنبه از حدود ساعت ۸ صبح تا ۱۷ عصر و پنجشنبه‌ها از ساعت ۹ صبح تا ۱۴ بعدازظهر فعالیت می‌کنند، اما این ساعات کاری در بعضی روزها ممکن است بنا بر مناسبت‌ها یا ضرورت، بیشتر یا کمتر شود.

بخش‌های مختلف بازار آهن تهران

بخش‌های مختلف بازار آهن تهران

در بازار آهن تهران واقع در شادآباد، انواع مغازه و کسب و کار مرتبط با آهن و مصالح را خواهید دید. از فروش آهن‌آلات گرفته تا فروش ابزار، شیرآلات و اتصالات، آلیاژهای غیرآهنی، مصالح ساختمانی، دستگاه‌های صنعتی و خدمات در حوزه آهن و فولاد را در این بازار ارائه می‌دهند. در ادامه به طور مفصل با بخشهای فعال در بازار آهن تهران آشنا میشویم:

بورس ابزار آلات

جالب است بدانید که یکی از بزرگترین بازارهای ابزار ایران در منطقه شادآباد واقع شده که هر نوع ابزاری که نیاز داشته باشید، در این بخش به فروش می‌رسد، اعم از صنعتی و غیرصنعتی، همینطور دنیایی از انواع پیچ و مهره و غیره. در این بخش از بازار آهن تهران به دلیل حضور دفاتر فروش تولیدکنندگان ابزارآلات، اگر نیاز به اقلام سفارشی در ابعاد خاص داشته باشید، به راحتی می‌توانید آن‌ها را تهیه کنید.

فروشگاه‌های مصالح ساختمانی

بخش مهم دیگری که در بازار آهن تهران وجود دارد، مربوط به مصالح ساختمانی است. در این بخش فروشگاه‌های متنوع از برندهای گوناگون وجود دارند که تمامی مصالح ساختمانی مورد نیاز را از کوچکترین و جزیی‌ترین تا بزرگ‌ترین اقلام ارائه می‌دهند. مانند انواع لوله و پروفیل آهنی و غیرآهنی، شیرآلات صنعتی و ساختمانی، انواع اتصالات و هزاران قلم مصالح ساختمانی. علاوه بر مصالح ساختمانی، بعضی از اقلام لوازم خانگی نیز در این بازار به فروش می‌رسند.

کارگاه‌های خدمات صنعتی

در بازار آهن شادآباد علاوه بر مغازه‌های گوناگون و بنگاه‌های فروش، کارگاه‌هایی وجود دارند که اغلب در دو حوزه فعالیت می‌کنند. یا در حال ساخت محصولات فلزی و غیرفلزی مورد استفاده در صنایع مختلف هستند و کالای سفارشی مشتری را تولید می‌کنند و یا خدماتی مانند برشکاری، سایز‌کردن، خم‌کاری، پانچ‌کاری ورق فلزی و امثالهم را بر روی محصولات نهایی انجام می‌دهند. ارائه این خدمات، خصوصا در حوزه کالاهای آهنی، در این بازار بسیار رایج و پر مشتری است.

خرید آهن آلات از بازار آهن تهران

بازار استیل تهران

بازار استیل تهران با نام‌های «بازار استیل شادآباد» و «بازار استیل هفده شهریور» نیز شناخته می‌شود. این مجموعه در واقع بزرگترین بازار استیل ایران است که در منطقه شادآباد، بزرگراه فتح، بین پل کن و میدان شیر پاستوریزه قرار دارد. بازار استیل تهران نیز بخش‌های متنوعی دارد، از جمله چند مجتمع تجاری بزرگ و تعدادی مغازه‌. از پاساژهای بزرگ این بازار می‌توان به بازار استیل پارس امیر، بازار استیل پارس غدیر، مرکز تجارت استیل و مرکز فولاد استیل ایران اشاره کرد.

بازار استیل پارس امیر

بازار استیل پارس امیر به عنوان یکی از قدیمی‌ترین بازارهای استیل تهران شناخته می‌شود، اگرچه فروش محصولات غیرآهنی مانند آلیاژهای آلومینیوم، برنج و برنز در این مجتمع بیشتر انجام می‌شود.

بازار استیل پارس غدیر

بازار استیل غدیر بزرگترین مجتمع تجاری فروش استیل در تهران و ایران است که انواع محصولات استیل صنعتی مانند ورق استیل، لوله، پروفیل، میلگرد، نبشی، ناودانی و غیره در آن به فروش می‌رسند.

مرکز تجارت استیل

بازار تجارت استیل بیشتر در حوزهی فروش محصولات دکوراتیو استیل فعالیت دارد و فروش اقلام صنعتی در آن کمتر مشاهده می‌شود.

مرکز فولاد استیل ایران

مرکز فولاد استیل ایران جدیدترین بازار استیل تهران است که در اوایل دهه نود خورشیدی، در مجاورت پاساژهای پارس غدیر و پارس امیر احداث شد. این بازار با وجود آنکه در مقایسه با سایر بازارهایی که معرفی شد، تازه تاسیس و جدیدتر محسوب می‌شود، اما جایگاه خوبی در بین متقاضیان محصولات استیل، به ویژه استیل دکوراتیو پیدا کرده است.

از کدام بازار آهن تهران خرید کنیم؟ مقایسه بازار آهن شادآباد و آهن مکان

بازار آهن شادآباد و آهن مکان، اگرچه ظاهراً هر دو در یک زمینه فعالیت می‌کنند، اما تفاوت‌هایی دارند که دانستن آن‌ها کمک زیادی به شناخت بیشتر این دو بازار مهم خواهد کرد تا در صورت نیاز به خرید محصولی ویژه، بدانید کدام بازار می‌تواند نظر شما را بهتر و بیشتر تامین کند. در اینجا به بعضی از تفاوت‌های این دو بازار می‌پردازیم: 

باید گفت که بازار آهن شادآباد، نسبت به آهن مکان قدیمی‌تر است و بعضی از بازرگانی‌های فعال در آن دارای قدمت و سابقه بیشتری هستند. از طرفی در بازار آهن شادآباد، تردد ماشین‌های سنگین با مشکل مواجه هستند، اما در آهن مکان اینطور نیست زیرا بافت آن از نظر احداث جدیدتر است، بنابراین امکان تردد وسایل نقلیه سنگین و کامیون‌ها در خیابان‌های عریض آن وجود دارد. در بازار آهن مکان، فضا برای پارک کردن وسایل نقلیه وجود دارد، اما در خیابان‌های باریک شادآباد، این امکان برای مراجعین به راحتی میسر نیست و معمولا با مشکل پیدا کردن فضا برای پارک خودرو مواجه می‌شوند.

در تهران از کجا آهن بخریم؟

از طرفی پیدا کردن بعضی از کالاها مانند انواع لوله و محصولات استیل در بازار مکان کمتر از بازار شادآباد است، اما معمولا منابع بسیاری برای فروش انواع تسمه در آنجا وجود دارد. همینطور بازار آهن مکان علی‌رغم بعد مسافت، دسترسی راحت‌تری دارد.

جمع‌بندی

بدیهی است که امروزه معاملات در بازار آهن نیز مانند سایر بازارها، محدود به خرید و فروش حضوری نیست، بلکه تامین‌کنندگان معتبر مانند مجموعه «فولادینو»، امکان بررسی آنلاین محصولات را فراهم کرده و از طریق سایت خود، بازار آهن تهران را به وسعت سراسر ایران گسترش داده‌اند. قیمت‌دهی در بازار آهن، تحت تاثیر عواملی از جمله میزان عرضه و تقاضای هر کالا، تغییرات نرخ ارز در کشور، سیاست‌های بنکداران و عمده‌فروشان، بورس کالا، سیاست‌های حاکم بر بازار و بسیاری موارد دیگر تعیین می‌شود و اغلب افت و خیزهای زیادی را تجربه می‌کند.

خرید انواع مقاطع گرد و لوله از بازار آهن تهران

بنابراین اگر قصد تهیه هر کدام از اقلام فولادی و غیر فولادی را دارید حتما پیش از خرید، از قیمت‌ها استعلام بگیرید. قیمت روز تمامی مقاطع فولادی مانند میلگرد، لوله، پروفیل، تیرآهن، ورق، محصولات استیل و غیره در فولادینو به روزرسانی می‌شود و در دسترس همه قرار می‌گیرد. بنابراین می‌توانید قیمت دقیق محصول مورد نظر خود را تنها با یک کلیک در فولادینو پیدا کنید.

در این مقاله اطلاعات جامعی از بزرگ‌ترین بورس آهن آلات کشور را جمع آوری کرده و در اختیار شما قرار دادیم، تا با بررسی موارد ذکر شده بتوانید سریع‌تر به محصول مورد نیاز خود دسترسی پیدا کرده و با خرید حضوری یا غیر حضوری، در اسرع وقت کالای مورد نظر خود را تهیه کنید. با این وجود بهره‌گیری از مشاورین متخصص در امور مربوط به کالا یا خدماتی که در نظر دارید، نقش مهمی در نتیجه‌ جستجوی شما خواهد داشت. به همین منظور با استفاده از راه‌های ارتباطی درج شده در وبسایت فولادینو، از خدمات ما بهره‌مند شوید.

همین الان تماس بگیرید
200 200 66 - 021