200 200 66 - 021
همراه شما در قلب بازار آهن
آهن‌آلات
میلگرد
میلگرد
میلگرد آجدار
میلگرد ساده
قیمت همه محصولات میلگرد
ورق
ورق
ورق ST52
ورق آجدار
ورق ضدسایش
ورق گالوانیزه
رابیتس
ورق رنگی
گریتینگ
ورق روغنی
ورق اسیدشویی
قیمت همه محصولات ورق
تیر‌آهن
تیر‌آهن
تیرآهن ۱۴
تیرآهن ۱۶
تیرآهن ۱۸
ریل
هاش
قیمت همه محصولات تیر‌آهن
قوطی پروفیل
قوطی پروفیل
پروفیل صنعتی
پروفیل سبک و مبلی
پروفیل زد (Z)
قیمت همه محصولات قوطی پروفیل
صنایع مفتولی
صنایع مفتولی
میلگرد بستر
مفتول سیاه
مفتول گالوانیزه
توری مش و جوشی
خاموت
سیم خاردار
بولت و مهره
توری پرسی و سرندی
توری گابیون
فنس مرغی
توری فرنگی
فنس دور باغی و حصاری
قیمت همه محصولات صنایع مفتولی
نبشی و ناودانی
نبشی و ناودانی
نبشی
ناودانی
سپری
والپست
قیمت همه محصولات نبشی و ناودانی
تسمه آهنی
تسمه آهنی
چهارپهلو
قیمت همه محصولات تسمه آهنی
لوله
لوله
اخرین باره تست میشه
لوله مانیسمان
لوله داربستی
لوله گالوانیزه
لوله درز مستقیم صنعتی، آب و گاز
لوله اسپیرال
لوله گوشتدار
لوله جدار چاه
قیمت همه محصولات لوله
فولاد آلیاژی
فولاد CK45
فولاد CK45
قیمت همه محصولات فولاد CK45
فولاد MO40
فولاد MO40
قیمت همه محصولات فولاد MO40
فولاد VCN 200،150،100
فولاد VCN 200،150،100
قیمت همه محصولات فولاد VCN 200،150،100
فولاد تندبر (خشکه هوایی)
فولاد تندبر (خشکه هوایی)
قیمت همه محصولات فولاد تندبر (خشکه هوایی)
فولاد سردکار
فولاد سردکار
فولاد SPK
فولاد SPK-R
فولاد SPK-NL
فولاد آموتیت
فولاد سردکار نقره‌ای
فولاد ۱٫۲۷۶۷
قیمت همه محصولات فولاد سردکار
فولاد اتومات (خوش تراش)
فولاد اتومات (خوش تراش)
قیمت همه محصولات فولاد اتومات (خوش تراش)
فولاد یاتاقان
فولاد یاتاقان
فولاد ۱۰۰Cr6
فولاد ۱۴۵Cr6
قیمت همه محصولات فولاد یاتاقان
فولاد گرمکار
فولاد گرمکار
قیمت همه محصولات فولاد گرمکار
فولاد فنر
فولاد فنر
فولاد فنر ۷۰Cr2
فولاد فنر CK60
فولاد CK75
فولاد ۱٫۸۱۵۹
فولاد ۱٫۷۱۱۷
فولاد ۱٫۷۱۰۳
فولاد ۱٫۷۱۷۶
قیمت همه محصولات فولاد فنر
سوپر آلیاژ
سوپر آلیاژ
اینکونل
مونل
هستلوی
نیمونیک
قیمت همه محصولات سوپر آلیاژ
فولاد قالب پلاستیک
فولاد قالب پلاستیک
قیمت همه محصولات فولاد قالب پلاستیک
فولاد نیتراته
فولاد نیتراته
قیمت همه محصولات فولاد نیتراته
فولاد سمانته
فولاد سمانته
قیمت همه محصولات فولاد سمانته
استنلس استیل
میلگرد استیل
میلگرد استیل
میلگرد استیل 304
میلگرد استیل 316
میلگرد استیل 420
میلگرد استیل 321
میلگرد استیل 430
میلگرد استیل 431
قیمت همه محصولات میلگرد استیل
ورق استیل
ورق استیل
ورق استیل 304
ورق استیل نسوز 310
ورق استیل 316
ورق استیل 430
قیمت همه محصولات ورق استیل
پروفیل و لوله استیل
پروفیل و لوله استیل
قیمت همه محصولات پروفیل و لوله استیل
فلزات غیر آهنی
آلومینیوم
آلومینیوم
نبشی آلومینیوم
ورق آلومینیوم
لوله آلومینیوم
پروفیل آلومینیوم
قیمت همه محصولات آلومینیوم
تیتانیوم
تیتانیوم
قیمت همه محصولات تیتانیوم
مس
مس
فسفر برنز
آلومینیوم برنز
فلز برنج
قیمت همه محصولات مس
نیکل
نیکل
قیمت همه محصولات نیکل
image

بلاز 75710، نماینده سنگین وزن بلاروس

سبحان بیباک

تاریخ انتشار: 3 سال پیش

10 دقیقه مطالعه

شرکت بِلاز از جمله معروف‌ترین کمپانی‌های تولید کننده انواع کامیون‌های معدنی مانند بلاز 75710 در جهان است که در سال ۱۹۴۸ در بلاروس افتتاح شد. این کارخانه با تولید مدل BELAZ-540، که اولین دامپ‌تراک ساخته شده توسط این کارخانه محسوب می‌شود، پروسه تولید این ماشین صنعتی را کلید زد. امروزه نام و آوازه شرکت بلاز به قدری فراگیر شده است که حدود یک سوم از کامیون‌های معدنی جهان توسط این کمپانی تولید می‌شوند.

 بلاز ۷۵۷۱۰، بزرگترین کامیون کمپرسی معدن در جهان است که در سال ۲۰۱۳ توسط این شرکت ساخته شده است. این وسیله نقلیه عظیم الجثه، ۳۶۰ تن وزن، ۶ میلیون دلار قیمت و بیش از ۲۰ متر طول دارد. این کمپرسی به وسیله دو موتور ۱۶ سیلندرِ چهار زمانه دیزلی که هر کدام ۲۳۰۰ اسب بخار قدرت دارند، برق مورد نیاز چهار موتور الکتریکی را تامین می‌کنند تا این خودرو بتواند به حداکثر سرعت ۶۴ کیلومتر بر ساعت برسد.
همانطور که می‌دانید جابجایی بارهای عظیم و محموله‌های سنگین یک فرایند پرمصرف از لحاظ سوختی به شمار می‌آید. مصرف گازوئیل این کامیون، حدود ۱۳۰۰ لیتر در هر صد کیلومتر برآورد شده است؛ اما هنگامی که این کامیون خالی و بدون بار حرکت می‌کند، می تواند با یک موتور واحد کار کرده و موتور دیگر را خاموش کند تا در مصرف سوخت صرفه جویی شود.

بلاز 75710

تاریخچه دامپ‌تراک‌ها از جنگ جهانی اول تا به امروز

آیا تا به حال به این فکر کرده‌اید که کامیون‌های کمپرسی در چه زمانی و چگونه اختراع شده‌اند؟ در این قسمت درباره تاریخچه دامپ‌تراک‌ها صحبت خواهیم کرد و روند کامل شدن طراحی این خودرو‌ها را بررسی می‌کنیم.
ایده‌ی گاری‌ حمل بارِ خود خالی شونده، برای اولین بار توسط خودروساز بریتانیایی تورنیکرافت مطرح شد و در اواخر قرن نوزدهم، شرکت تورنیکرافت شروع به فروش گاری‌های خود خالی شونده کرد. با رونق گرفتن وسایل نقلیه موتوری، اپراتور‌ها مجبور به تخلیه دستی گاری‌های حمل بار یا به نوعی اولین کامیون‌های کمپرسی به وسیله طناب و قرقره می‌شدند. در سال 1910 سازندگان آمریکایی شرایط دامپینگ یا تخلیه را از حالت دستی خارج کردند و گام بزرگی در جهت تغییر شرایط تخلیه برداشتند.
جنگ جهانی اول با درخواست‌های فراوان برای کامیون‌هایی که توانایی حمل و تخلیه بارهای سنگین را داشتند همراه بود و این اتفاق نقشی کلیدی‌ در تاریخچه دامپ تراک‌ها بازی می‌کند. استفاده از هیدرولیک‌ها اولین بار بر روی کامیون‌ها و به منظور آسان کردن فرایند تخلیه در زمان جنگ جهانی اول اتفاق افتاد. شرکت‌های سازنده کمپرسی‌ها هیچ محدودیتی در استفاده از کامیون‌های خود نمی‌دیدند؛ به همین دلیل پس از جنگ‌جهانی اول نیز به گسترش محصولات خود ادامه داده و به ساخت خودروهای کوچکتر که می توانستند بارهای استاندارد را با سرعت بیشتری منتقل کنند پرداختند. این تغییر و تحولات تا به امروز ادامه داشته و هر ساله شاهد  نوآوری‌های زیادی در صنعت تولید ماشین آلات سنگین  هستیم. 


هرچه بزرگتر، بهتر!

شاید این عبارت را بارها شنیده باشید اما این بار کارخانه بلاز آن را به واقعیت تبدیل کرده است. هرچه بزرگتر، بهتر!

بلاز ۷۵۷۱۰ غول پیکر، با هدف افزایش بهره‌وری استخراج معادن و تولیدات محصولات معدنی به وجود آمد. مزیت داشتن کمپرسی با ۲۵٪ گنجایش بیشتر نسبت به کمپرسی‌های متداول، کاهش چشمگیر هزینه‌ها است. این کاهش هزینه‌ها به دلیل حجم بیشتر انتقال بار در هر رفت و آمد و در نتیجه آن کاهش مصرف سوخت و صرفه‌جویی در زمان است.


لئونید تورو خنوف (Leonid Trukhnov)، طراح ارشد وسایل نقلیه معدنی BelAZ می گوید: “انگیزه اصلی تولید بزرگترین کامیون کمپرسی، این بود که بتواند بیشترین ظرفیت ممکن را با کمترین مصرف سوخت تحویل دهد.”
دستیابی به این هدف یک چالش مهندسی جدی بود، زیرا افزایش ظرفیت باربری، معمولا مستلزم افزایش اندازه لاستیک است و لاستیک به اندازه کافی بزرگ در دسترس نبود. راه حل BelAZ برای حل این مسئله، تغییر توزیع وزن بلاز 75710 بود. حدود ۷۰٪ از محموله بارهای یک کامیون کمپرسی معمولی در محور عقب قرار دارد، بنابراین برای افزایش ظرفیت حمل، این وزن باید به طور مساوی در چهارچوب کامیون توزیع شود. برای دستیابی به این هدف ،بلاز 75710 دارای چهار لاستیک در جلو و چهار لاستیک در عقب است که با یک سیستم محور متحرک، امکان تنظیم بر اساس ویژگی های بار را فراهم می کند.


مشخصات تایتان بلاروسی

مشخصات این کامیون غول پیکر به صورت زیر می‌باشد:

  • طول: ۲۰/۶ متر
  • عرض: ۹/۸۷ متر
  • ارتفاع: ۸/۲۶ متر
  • وزن : ۳۶۰ تن
  • توان باربری: ۴۵۰ تن
  • قدرت موتور: ۴۶۰۰ اسب بخار
  • سرعت: ۶۴ کیلومتر در ساعت

بلاز 75710، گودزیلا آهنی

حمل ۴۵۰ تن بار نیازمند شرایط فیزیکی خاصی است. به همین دلیل، فولاد پیشرفته با استحکام بالا، برای تولید واگن گردان که بخشی از سیستم تعلیق است و قاب و محور را متصل می کند، انتخاب شد. 

ولادیمیر زاگورسکی (Vladimir Zagorsky)، رئیس بخش مهندسی طراحی سیستم تعلیق BelAZ می گوید: ” وقتی بحث تعلیق متحرک را شروع کردیم ، دیدیم که فولاد با مقاومت بالا بهترین انتخاب است. این طراحی خواستار چهار لاستیک در جلو و عقب، همراه با چهار چرخ محرک بود که نیاز به یک راه حل تعلیق جدید داشت.”
فولاد مورد استفاده در سیستم تعلیق محور، SSAB Weldox 700F است که این اجازه را میدهد به دلیل خواص عالی، از ضخامت ورق فولادی مورد استفاده کاسته شود و در عین حال همان کارایی را داشته باشد. ورق Weldox قدرت فوق العاده خود را با قابلیت جوش پذیری بالا ترکیب میکند، بدین صورت که این قطعات را می توان به صورت پیش ساخته که توسط SSAB در سوئد تولید می‌شوند، تامین کرد و سپس در کارگاه BelAZ در بلاروس مونتاژ کرد.
قاب کامیون از یک ساختار جوشی از ورق Hardox 450 (یکی دیگر از فولادهای ضدسایش شرکت SSAB که در سایت فولادینو قابل تامین است) تشکیل شده است که بدنه را در برابر سایش، خستگی و ضربه بسیار مقاوم می‌کند.

کامیون کمپرسی 75710، پرچم‌دار ماشین‌آلات سنگین حمل بار است که توانایی انجام کار در برخی از سخت ترین شرایط جهان، تا دمای ۶۰- درجه سانتی گراد و تقریبا ۵ کیلومتر بالاتر از سطح دریا را دارد. بلاز 75710 نسبت به نزدیکترین رقیب خود توانایی حمل ۹۰تن بار بیشتر را دارد.لازم به ذکر است انعطاف پذیری فیزیکی برای حمل چنین محموله های عظیمی و افزایش بهره وری همراه با آنها ، بدون فولادهای با استحکام بالا که هسته اصلی این کامیون کمپرسی فوق العاده را تشکیل می دهند ، غیرممکن است.

همین الان تماس بگیرید
200 200 66 - 021