200 200 66 - 021
همراه شما در قلب بازار آهن
آهن‌آلات
میلگرد
میلگرد
میلگرد آجدار
میلگرد ساده
قیمت همه محصولات میلگرد
ورق
ورق
ورق ST52
ورق آجدار
ورق ضدسایش
ورق گالوانیزه
رابیتس
ورق رنگی
گریتینگ
ورق روغنی
ورق اسیدشویی
قیمت همه محصولات ورق
تیر‌آهن
تیر‌آهن
تیرآهن ۱۴
تیرآهن ۱۶
تیرآهن ۱۸
ریل
هاش
قیمت همه محصولات تیر‌آهن
قوطی پروفیل
قوطی پروفیل
پروفیل صنعتی
پروفیل سبک و مبلی
پروفیل زد (Z)
قیمت همه محصولات قوطی پروفیل
صنایع مفتولی
صنایع مفتولی
میلگرد بستر
مفتول سیاه
مفتول گالوانیزه
توری مش و جوشی
خاموت
سیم خاردار
بولت و مهره
توری پرسی و سرندی
توری گابیون
فنس مرغی
توری فرنگی
فنس دور باغی و حصاری
قیمت همه محصولات صنایع مفتولی
نبشی و ناودانی
نبشی و ناودانی
نبشی
ناودانی
سپری
والپست
قیمت همه محصولات نبشی و ناودانی
تسمه آهنی
تسمه آهنی
چهارپهلو
قیمت همه محصولات تسمه آهنی
لوله
لوله
لوله مانیسمان
لوله داربستی
لوله گالوانیزه
لوله درز مستقیم صنعتی، آب و گاز
لوله اسپیرال
لوله گوشتدار
لوله جدار چاه
قیمت همه محصولات لوله
فولاد آلیاژی
فولاد CK45
فولاد CK45
قیمت همه محصولات فولاد CK45
فولاد MO40
فولاد MO40
قیمت همه محصولات فولاد MO40
فولاد VCN 200،150،100
فولاد VCN 200،150،100
قیمت همه محصولات فولاد VCN 200،150،100
فولاد تندبر (خشکه هوایی)
فولاد تندبر (خشکه هوایی)
قیمت همه محصولات فولاد تندبر (خشکه هوایی)
فولاد سردکار
فولاد سردکار
فولاد SPK
فولاد SPK-R
فولاد SPK-NL
فولاد آموتیت
فولاد سردکار نقره‌ای
فولاد ۱٫۲۷۶۷
قیمت همه محصولات فولاد سردکار
فولاد اتومات (خوش تراش)
فولاد اتومات (خوش تراش)
قیمت همه محصولات فولاد اتومات (خوش تراش)
فولاد یاتاقان
فولاد یاتاقان
فولاد ۱۰۰Cr6
فولاد ۱۴۵Cr6
قیمت همه محصولات فولاد یاتاقان
فولاد گرمکار
فولاد گرمکار
قیمت همه محصولات فولاد گرمکار
فولاد فنر
فولاد فنر
فولاد فنر ۷۰Cr2
فولاد فنر CK60
فولاد CK75
فولاد ۱٫۸۱۵۹
فولاد ۱٫۷۱۱۷
فولاد ۱٫۷۱۰۳
فولاد ۱٫۷۱۷۶
قیمت همه محصولات فولاد فنر
سوپر آلیاژ
سوپر آلیاژ
اینکونل
مونل
هستلوی
نیمونیک
قیمت همه محصولات سوپر آلیاژ
فولاد قالب پلاستیک
فولاد قالب پلاستیک
قیمت همه محصولات فولاد قالب پلاستیک
فولاد نیتراته
فولاد نیتراته
قیمت همه محصولات فولاد نیتراته
فولاد سمانته
فولاد سمانته
قیمت همه محصولات فولاد سمانته
استنلس استیل
میلگرد استیل
میلگرد استیل
میلگرد استیل 304
میلگرد استیل 316
میلگرد استیل 420
میلگرد استیل 321
میلگرد استیل 430
میلگرد استیل 431
قیمت همه محصولات میلگرد استیل
ورق استیل
ورق استیل
ورق استیل 304
ورق استیل نسوز 310
ورق استیل 316
ورق استیل 430
قیمت همه محصولات ورق استیل
پروفیل و لوله استیل
پروفیل و لوله استیل
قیمت همه محصولات پروفیل و لوله استیل
فلزات غیر آهنی
آلومینیوم
آلومینیوم
نبشی آلومینیوم
ورق آلومینیوم
لوله آلومینیوم
پروفیل آلومینیوم
قیمت همه محصولات آلومینیوم
تیتانیوم
تیتانیوم
قیمت همه محصولات تیتانیوم
مس
مس
فسفر برنز
آلومینیوم برنز
فلز برنج
قیمت همه محصولات مس
نیکل
نیکل
قیمت همه محصولات نیکل
image

لوله کالوپ چیست و چه کاربردی دارد؟

دسته بندی:

معرفی محصولات

سبحان بیباک

تاریخ انتشار: 2 سال پیش

10 دقیقه مطالعه

لوله کالوپ یکی از مهم‌ترین و پرمصرف‌ترین لوله‌ها در صنایع مختلف است. این نوع لوله‌ها از برندهای معروف و مشهور در انواع محصولات به شمار می‌آید که توسط شرکت‌ها و کارخانجات تولیدکننده، تولید شده و به فروش می‌رسد. روش ساخت و تولید محصولات لوله کالوپ به روش درز جوش مستقیم در کارخانه‌های تولید کننده این نوع برند در ابعاد و اندازه‌های مختلف و با ویژگی‌های متنوع، ساخته می‌شوند. در ابتدا به دلیل کاربرد کمتری که در صنایع و تجهیزات داخلی برای لوله کالوپ وجود داشت، این لوله‌ها به خارج از کشور صادر می‌شدند. اما امروزه و با پیشرفت صنایع و تجهیزات مختلف، استفاده از لوله‌های کالوپ در ساختارهای مختلف افزایش پیدا کرده است. از این رو کارخانجات و شرکت‌های تولیدکننده این محصولات، بخش اعظمی از توجه خود را روی بازار داخلی معطوف کرده‌اند تا بتوانند محصولات با کیفیت را در تعداد مورد نیاز برای مشتریان متقاضی خود عرضه کنند.

انواع و مشخصات

محصولات لوله کالوپ با توجه به نیاز موجود و محل مورد استفاده این نوع محصولات در انواع و ویژگی‌های مختلف تولید می‌شوند. تنوع محصولات لوله کالوپ در جهت نیاز متقاضیان محصولات است تا بتوانند محصول مناسبی را برای استفاده مورد نظر خود تهیه کنند. شرکت‌ها و کارخانجات تولیدکننده مربوطه، لوله‌های کالوپ را در اندازه‌های مختلف تولید و عرضه می‌کنند. در این صورت متقاضیان استفاده از این محصولات باید با بررسی دقیق محل نیاز خود و کاربردی که از محصول مورد نظر انتظار دارند، اندازه مناسبی را برای لوله‌های کالوپ خریداری شده در نظر بگیرند. تنوع اندازه در لوله‌های کالوپ، در قطر و ضخامت این محصولات می‌باشد. معمولا قطر این نوع لوله‌ها در بازه شش تا چهارده اینچ ساخته می‌شود و همچنین ضخامت لوله‌های مطرح شده در محدوده بین چهار الی 10 میلی‌متر می‌باشد. این محدوده‌ها با توجه به کاربرد محصولات و استفاده آنها در تجهیزات مختلف تعیین شده است. 

انواع لوله کالوپ

شرکت‌ها و کارخانجات تولیدکننده لوله کالوپ، محصولات خود را در سه گروه کلی عرضه می‌کنند؛ لوله‌های اسپیرال، لوله‌های فولادی ERW و مقاطع سازه‌های فولادی، عناوین سه دسته کلی محصولات کالوپ می‌باشد. همچنین از سری محصولات لوله کالوپ می‌توان به لوله‌های درزدار در سایزهای متنوع و مختلف اشاره کرد. در ادامه ویژگی‌های انواع لوله‌های کالوپ را بررسی می‌کنیم.

لوله اسپیرال کالوپ

لوله کالوپ از نوع اسپیرال، به روش اتصال ورق‌ها با درز جوش مارپیچ تولید می‌شود. روش ساخت لوله اسپیرال به این صورت است که ورق به شکل مارپیچ حول محور استوانه‌ای پیچانده می‌شود و درزهای موجود در بین ورق‌ها جوش می‌خورند. برای ساخت این نوع لوله‌ها از فولاد گالوانیزه یا آلومینیوم استفاده می‌کنند. طول آنها در محدوده 16 تا 120 اینچ و قطر آنها بین 14 تا 32 میلی‌متر می‌باشد و در ضخامت 4 تا 10 میلی‌متر تولید می‌شوند.

لوله‌های فولادی ERW

لوله‌های فولادی ERW، لوله‌های آهنی هستند که با استفاده از ورق‌های فلزی در دستگاه خم و جوشکاری تولید می‌شوند. این محصولات نیز بسته به محل کاربرد آنها در سایزها و وزن‌های مختلف ساخته می‌شوند.

مقاطع سازه‌های فولادی

مقاطع سازه‌های فولادی که به آنها HSS نیز می‌گویند، در کارخانه‌های مربوطه به روش نورد سرد و در سایزهای متنوع ساخته می‌شوند. این مقاطع با استانداردهای ASTM A500 و EN 10219-1 و با گریدهای ST60 تا ST37، در ابعاد 140*140 تا 300*300 و 100*180 تا 250*350 عرضه می‌شوند. ضخامت این محصولات در محدوده 4 تا 12 میلی‌متر است. 

لوله درزدار کالوپ

لوله‌های درزدار نیز به اصطلاح به لوله‌هایی گفته می‌شود که حاصل جوش دادن ورق‌های فولادی با جوش مستقیم در فرکانس بالا باشند. ورق‌های فولادی می‌توانند سایز و جنس متنوعی را داشته باشند.


کاربرد

در حالت کلی می‌توان گفت که لوله‌های کالوپ برای کمک به سیستم آبرسانی کشور تولید می‌شوند و در تجهیزات مربوط به این سیستم به کار برده می‌شوند. علاوه بر این، محصولات لوله کالوپ در صنایع مربوط به نفت، گاز و پتروشیمی نیز کاربرد دارند و در لوله‌کشی‌های مربوط به این صنایع به کار گرفته می‌شوند. از طرف دیگر از این لوله‌ها با جنس خاص به عنوان لوله‌های جدار چاهی استفاده می‌کنند. قرار دادن این لوله‌ها بعد از حفر چاه، مانع از ریزش دیواره‌های چاه می‌شوند. همچنین از آلوده شدن آب چاه نیز در شرایط مختلف جلوگیری می‌کند.

کاربرد لوله کالوپ

لوله‌های اسپیرال نیز به طور خاص در سیستم‌های گرمایشی، حذف‌کننده دود و سموم از محیط‌های صنعتی، اتاق تمیز برای انبار دارو در صنایع پزشکی و سوله‌های جوشکاری کاربرد دارند.


مهم‌ترین شرکت‌های تولید کننده

شرکت کالوپ که در سال 1361 تاسیس شده است، در حال حاضر یکی از مهم‌ترین و بزرگ‌ترین تولیدکنندگان لوله کالوپ است. هدف این شرکت از تولید این نوع محصولات، کمک به سیستم آبرسانی کشور می‌باشد. علاوه بر این، با تولید محصولات استاندارد توانسته است در صنایع نفت و گاز نیز وارد شود و به این ترتیب با تولید محصولات متنوع و تقاضای بالای بازار، موفق به احداث خط تولیدهای مختلف شده است. کارخانه اصفهان و کارخانه ساوه در شهر صنعتی کاوه، دو کارخانه مهم تولیدی شرکت کالوپ هستند.

کارخانه لوله کالوپ

از طرف دیگر کارخانه لوله‌سازی خلیج فارس، شرکت صنعتی ایران اسپیرال، شرکت نورد و لوله صفا طوس، شرکت فولاد صنعت صانعی و شرکت تولید لوله و پوشش سلفچگان از جمله شرکت‌های فعال در زمینه تولید لوله اسپیرال هستند. 


مزایا و معایب

مزایای زیاد محصولات لوله کالوپ باعث افزایش تقاضای این نوع محصولات و استفاده در تجهیزات مختلف شده است؛ به عنوان مثال از جمله مزایای لوله اسپیرال کالوپ حمل و نقل و نصب آسان در زمان کوتاه، نشت کم هوا و در نتیجه افزایش راندمان کلی، فضایی اشغالی کمتر و صرفه‌جویی در وزن می‌باشد. لوله‌های فولادی نیز مقاومت و انعطاف‌پذیری بالایی داشته و روش نصب و برش آسانی دارند. مقاطع سازه‌های فولادی با وزن و سطح کم نیز مورد توجه هستند. شکل بسته و گوشه‌های تیز در ساختار آنها موجب حفاظت در برابر خوردگی می‌شوند.

اما درباره لوله‌های درزدار باید توجه داشت که مقاومت محدودی در برابر فشار و دمای بالا دارند و احتمال شکستگی لوله از قسمت جوش آن وجود دارد.


قیمت لوله کالوپ

در مجموع می‌توان گفت قیمت محصولات لوله کالوپ به عوامل مختلفی در ساختار محصول مورد نظر بستگی دارد؛ برای مثال، با توجه به ابعاد محصولات، قیمت آنها متفاوت خواهد بود. ابعاد بزرگ و ضخامت بالای محصولات، موجب وزن بالای آنها و همچنین استفاده از مواد بیشتر در ساخت آنها می‌شود که قیمت محصول نهایی را افزایش می‌دهد. از طرف دیگر نوع مواد خام به کار گرفته شده در ساخت و سایر تجهیزات مورد نیاز در قیمت محصولات موثر خواهند بود. در نهایت، میزان عرضه و تقاضا در بازار و سایر نوسانات آن نیز موجب تفاوت قیمت محصولات خواهد شد.

لوله کالوپ

خرید لوله کالوپ

شما می‌توانید برای خرید محصول مورد نظر خود از سری محصولات لوله کالوپ، از روز‌های شنبه تا چهارشنبه و از ساعت 10 الی 17 با شماره ۶۶۲۰۰۲۰۰ –۰۲۱ تماس حاصل فرمایید. همچنین با مراجعه به وبسایت فولاژ می‌توانید از قیمت روز سایر محصولات نیز باخبر شوید و بدون داشتن محدودیت در حجم سفارش، اقدام به خرید و سفارش سایر محصولات نمایید.جهت مشاهده قیمت انواع لوله کلیک کنید


جمع‌بندی

در این مقاله تلاش بر این شد تا شما را با لوله کالوپ بیشتر آشنا کنیم و اطلاعات مختصر و مفیدی را در اختیار شما قرار دهیم. شما میتوانید جهت مطالعه سایر مقالات بر روی لینک قرار داده شده کلیک کنید.

همین الان تماس بگیرید
200 200 66 - 021